niedziela, 12 lutego 2012

Panna z sercem


Zainspirowana Walentynkami wymyśliłam sobie taki mały deser łatwy i romantyczny. 
Z tą łatwością to może przesadziłam, bo troszkę namęczyłam się z tymi serduszkami, ale warto!

Składniki na 4 małe porcje lub jeden torcik około 15 cm średnicy:

1 galaretka truskawkowa
3 płaskie łyżeczki żelatyny w proszku
3 łyżeczki ciepłej wody
250 ml mleka kokosowego
40 gr. cukru
3 łyżki rumu

Galaretkę rozpuścić w około 350 ml gorącej wody i wylać do kwadrarowej lub prostokątnej, niewielkiej foremki (galaretka musi mieć głębokość około 1 cm, aby po zastygnięciu można było wycinać z niej serduszka wykrawaczką do ciastek). 
Galaretkę odstawiamy do lodówki , aż dobrze zgęstnieje.
Przygotowujemy Panna Cotta:
Do miseczki wsypać żelatynę, dodać ciepłą wodę, wymieszać i odstawić na kilka minut. Do małego garnka wlać mleko kokosowe, dodać cukier i rum. Wymieszać i podgrzewać na małym ogniu, mieszając aż cukier się rozpuści. Odstawić z ognia gdy mleko będzie bardzo ciepłe, ale nie zagotowane. Dodać namoczoną żelatynę i mieszać przez około 3 minuty, aż żelatyna całkowicie się rozpuści. Wystudzić. Z wcześniej przygotowanej galaretki wycinać serduszka (naczynie, w którym znajduje się galaretka zamoczyć na chwilkę w ciepłej wodzie wtedy łatwiej będzie serduszka wyciągać, można też wyciągnąć całą galaretkę położyć na tależyku i wtedy wycinać serduszka). Wycięte serca wkłądamy do miseczek (ja użyłam aluminiowych) i zalewamy zimną Panna Cotta. Odstawiamy do lodówki na około 3 godzin. Po tym czasie moczymy miseczki przez chwilę w ciepłej wodzie (ja moczyłam we wrzątku około 3 sekundy) i wykładamy na talerzyki ''do góry nogami''.Gotowe!

Przepis zmodyfikowany na Panna Cotta : ''Kwestia smaku''



1 komentarz:

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails