poniedziałek, 2 lutego 2015

Granola Fit Siostry


Witajcie w Nowym Roku! To już luty!Wciągneła mnie praca, czasu na blogowanie brakuje, na szczęście mam pomocnika, który tak jak ja uwielbia słodycze, ale w nieco zdrowszej wersji.To pierwszy z jej zdrowych pomysłów na ''coś słodkiego''
Śniadanie według mojej Fit Siostry!


Od dłuższego czasu na śniadanie na moim stole stale gości owsianka. Postanowiłam jednak urozmaicić moje menu pozostając jednak wierna płatkom owsianym, ale w troszkę innej postaci. Miało być smacznie, zdrowo i szybko więc mój wybór padł na granole. Jest to mieszanina płatków, orzechów i bakali. Możemy ja komponować według własnych upodobań i podawać z mlekiem lub jogurtem. Dzięki przypiekaniu w piekarniku jest przyjemnie chrupiąca i słodziutka. Stanowi doskonały sposób na porządną dawkę energii z samego rana. Poniżej przedstawiam moją ulubioną wersję granoli.

Składniki:

300 g płatków owsianych 

1/2 szklanki siemienia lnianego ( 1 szklanka =250 ml)
1/2 szklanki migdałów
1/2 szklanki orzechów włoskich
1/2 szklanki żurawiny
1/2 szklanki słonecznika
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
3 łyżki miodu

  1. Piekarnik rozgrzać do 175 stopni.
  2.  Orzechy, pestki i płatki owsiane dokładnie wymieszać dodając miód, wanilię i cynamon. Można pokusić się o inne przyprawy, to zależy jakich smaków oczekujemy.
  3.  Kiedy orzechy i płatki będą delikatnie sklejone wyłożyć je na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 
  4. Piec przez 20 - 30 minut, w tym czasie trzy razy wszystko przemieszać, aby wszystkie  składniki przyrumieniły się równomiernie. Po wyciągnięciu z piekarnika poczekać, aż całość przestygnie, a następnie dodać suszone owoce i wymieszać.
  5.  Granole przełożyć do dużego słoika. Ostrzegam, ze jest uzależniająca i znika w ekspresowym tempie.
  6. Można podawać z jogurtem , owocami lub z mlekiem.








4 komentarze:

  1. Właśnie coś takiego wcinam, pyyycha :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Granola to chyba najczęstsze nasze śniadanie :) Z jogurtem smakuje wyśmienicie :)
    P. S. Cieszymy się, że w końcu jest nowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli smakuje tak jak wygląda, to muszę zabrać się do pracy :)
    cooolhunter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardziej przypomina smakowity deser niż śniadanie:) zawsze kupowałam gotowa granole w sklepie, ale z pewnością ta jest o wiele zdrowsza i smaczniejsza także zaraz zabieram sie do pracy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails