piątek, 11 kwietnia 2014

Makaron z kremem z pora, ziemniakami i prażonymi migdałami


Ostatnio miałam przyjemność wziąść udział w warsztatach kuchni francuskiej. Podczas warsztatów przygotowaliśmy między innymi  zupę krem z pora i ziemniaków.Troszkę ją zmodyfikowałam dodałam  prażone migdały oraz rzeżuchę i okazało się, że krem wspaniale komponuje się z makaronem.I tak na obiad  jadłam zupę, a mój mąż swój ulubiony i niezastąpiony makaron!A Wy którą wersję wybierzecie?



Makaron z kremem z pora i ziemniaków :

  • 400 gr. pora
  • 400 gr. ziemniaków
  • 3-4 łyżki oliwy z oliwek
  • około 400 ml wywaru z warzyw
  • sól
  • pieprz
  • odrobina gałki muszkatołowej
  • 2 łyżki prażonych płatków migdałowych
  • troszkę rzeżuchy
  • 2 ząbki czosnku plus 2 łyżki oleju z oliwek (do makaronu)
  • 100 gr. na osobę makaronu penne Malma


  1. Pora posiekać i zeszklić na patelni.Ziemniaki pokroić w kosteczkę.
  2. Ziemniaki i pora umieścić w garnku i dodać wywar z warzyw.
  3. Gotować , aż ziemniaki zmiękną.
  4. Zmiksować w mikserze do uzyskania kremu ( ewentualnie dodać jeszcze trochę wywaru).
  5. Posolić, popieprzyć, dodać gałkę muszkatołową.
  6. Posypać prażonymi płatkami i rzeżuchą.
  7. Podawać jako zupę lub...
  8. Na oliwie podsmażć czosnek , aż uzyska złoty kolor.
  9. Wyciągnąć czosnek i dodać krem z porów i ziemniaków, około 100 ml.
  10. Dodać ugotowany makaron, posypać płatkami migdałów i rzeżuchą,można posypać również parmezanem. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails