czwartek, 18 października 2012

Jesienne mini jabłeczniki z chrupiącą skórką (with english version)




Jesień idzie, nie ma na to rady....
Z czym kojarzy Wam się jesień....mi przychodzą do głowy góry, bo góry jesienią są najpiękniejsze. Mienią się wszystkimi odcieniami brązu, żółci, pomarańczy.Wspaniale jest iść szlakiem i szurać stopami pośród liści, zbierać kasztany, żołędzie. Tęskno mi do gór,do schronisk w górach i do tatrzańskiej szarlotki. Kiedy jeżdziłam w Tatry i na szlaku było ciężko myślałam o schronisku i szarlotce (od razu łatwiej się szło). Spróbowałam jej chyba we wszystkich schroniskach jakie odwiedziłam szkoda, że nie mogę sobie przypomnieć , gdzie smakowała najlepiej. Dziś proponuję takie mini szarlotki z wspaniałą chrupiąca skórką do zabrania na jesienne spacery, jeśli oczywiście po drodze nie ma tatrzańskego schroniska. A do szarlotek wspaniała jesienna piosenka.
Składniki na 12 babeczek:
  • 250 gr. mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 115 gr. masła
  • 200 gr. cukru ( użyłam 100 gr. cukru białego i 100 gr. cukru trzcinowego )
  • 2jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 190 gr. jabłek w kawałkach (użyłam 200 gr. jabłek w kawałkach plus 200 gr. jabłek startych)
  • dodałam łyżeczkę cynamonu 
  • dodałam 2 łyżki rodzynek nasączonych przez kilka minut w gorącej wodzie.
 Sposób przygotowania babeczek :
  1.  Piekarnik ustawiamy na 180 st.
  2. Przygotowujemy foremkę do muffinek i papilotki.
  3. W misce mieszamy jabłka,cukier, cynamon i rodzynki.
  4. W misce miksera ubijamy masło i jajka przez około 5 minut na średnich obrotach, ( na początku masa może być niejednolita, ale po dodaniu  mąki osiągnie wymagana konsystencję)
  5. Dodajemy mąkę ( dodałam również sok ,który w międzyczasie ''puściły'' jabłka, ponieważ ciasto było dość gęste i ciężko było je mieszać ).
  6. Dodajemy wanilię i jabłka i mieszamy.
  7. Wkładamy do foremek.

Kruszonka:
  • 75 gr. cukru trzcinowego
  • 1 łyżka
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 15 gr. masła 
 Sposób przygotowania:
  1. Masło rozpuszczamy na małym ogniu.
  2. Dodajemy cukier.
  3. Dodajemy mąkę,
  4. Mieszamy i posypujemy babeczki.


Źródło : www.allrecipes.com Apple Strudel Muffins ( przepis zmodyfikowany)




 English version:


Ingredients for 12 muffins:

250 gr. flour
Directions
  1. Preheat oven to 190 degrees C.
  2.  Grease a 12 cup muffin pan.
  3. Cut apples and put them aside together with 100 gr. sugar.
  4. In a medium bowl, mix flour, baking powder, baking soda and salt.
  5. In a large bowl, beat together butter, sugar and eggs until smooth. Mix in vanilla.
  6.  Stir in apples, and gradually blend in the flour mixture.
  7. Spoon the mixture into the prepared muffin pan.
  8. Melt the butter (it should be quite warm) and add brown sugar, flour and cinnamon. Mix together and sprinkle over tops of mixture in muffin pan.
  9. Bake 20 minutes in the preheated oven (180 C), or until a toothpick inserted in the center of a muffin comes out clean.

                       From :Allrecipes (Apple Strudel Muffins) modifacated

3 komentarze:

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails