czwartek, 9 lutego 2012

Lukrowane ciasteczka czekoladowe


Dziś ciasteczka dla pewnego Kubusia, który właśnie skończył roczek. 
Przepis na te ciasteczka już podawałam, ale teraz pominęłam przyprawę do piernika i zamiast pierniczków powstały pyszne ciasteczka czekoladowe.

Składniki na około 25 ciasteczek:
3 1/3 szklanki* mąki ( użyłam tortowej)
1/2 szklanki kakao
3/4 szklanki cukru pudru
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
180 gr. masła
1 jajko
3/4 szklanki miodu
55 gr. gorzkiej czekolady, połamanej 
* szklanka ma 250 ml pojemności

Suche składniki (mąka, kakao, cukier puder, soda oczyszczona, przyprawa do pierników, sól ) wymieszać i przesiać.
Masło, miód i czekoladę włożyć do garnuszka, podgrzać i mieszać , aż do rozpuszczenia składników, a następnie przestudzić.
Do suchych składników dodać jajko, wymieszać , dodać składniki płynne,znowu wymieszać. Z masy uformować kulę, zawinąć w folię spożywcza i  wstawić na około 2 godziny do lodówki. Po tym czasie można masę rozwałkować (podsypując lekko mąką). Formować dowolne kształty i piec w piekarnik rozgrzanym do 180 st. przez około 12 minut.
Lukier:
Składniki:

1 białko

250 gr. cukru pudru*
1 łyżka soku z ctryny

Białko wkładamy do miseczki, lekko roztrzepujemy , a następnie dodajemy po trochę przesiany przez sitko cukier puder, po dodaniu około połowy dodajemy również sok z cytryny.Cukier dodajemy, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
Lukier wkładamy do sac-a-poche i używamy koncówek dekoratorskich (użyłam Wilton nr 2). Ja używam lukru gęstego do obramowania kształtów i napisów, a następnie dodaję trochę wody lub soku z cytryny, aby uzyskać bardziej płynny lukier, którym wypełniam zaznaczone kształty.

* ilość cukru może się różnić w zależności od tego jakiego cukru używamy i jaką konsystencję lukru chcemy osiągnąć.
 
Przepis na ciastka (zmodyfikowany) : ''Moje wypieki''

3 komentarze:

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails