sobota, 10 lipca 2010

Sernik



Przepis na ten sernik dostałam od mojej włoskiej koleżanki Micheli, podobno jest to oryginalny przepis na sernik nowojorski. Nie jestem tego pewna, ale na pewno jest to najlepszy sernik jaki jadłam, przerasta go tylko sernik z brzoskwiniami w wykonaniu mojej mamy.:)

Sernik  Micheli
500 gr. Mascarpone
250 gr. Philadelphia
4 jajka
150 gr. cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
250 ml śmietany kremówki
Esencja waniliowa lub sok z limonki
250 gr. ciastek typu ‘’Petitki’’
50 – 100 gr. masła
Podawać  polany rozpuszczoną czekoladą lub miksowanymi truskawkami.
W mikserze ucierać jajka z cukrem około 2- 3 minut (do osiągnięcia jednolitej masy) dodać mąkę ziemniaczaną, a następnie powoli dodawać oba rodzaje sera , ciągle ubijając dodać esencje waniliową lub sok z limonki, a na końcu mieszając delikatnie szpatułka dodać ubitą śmietanę.
W foremce o średnicy 22 cm ułożyć  pokruszone i wymieszane z masłem ciastka , a następnie masę serową. Piec około godziny w piekarniku rozgrzanym do temp. 160 st.Gotowe!
Sernik na zdjęciu został przygotowany z połowy proporcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails