wtorek, 5 czerwca 2012

Dietetyczne ciasteczka bananowe



 Ciasteczka z serii '' może nie najpiękniejsze, ale baaardzo dobre'' .
 Ciastka są miękkie i pięknie rosną, a do tego pachną niesamowicie bananami.
Wsród składników nie znajdziecie masła, które zostało zastąpione bananami i niewielką ilością oleju roślinnego. Nie przepadam za dietami, dlatego pozwoliłam sobie na dodanie odrobiny czekolady, bo jak wiadomo trudno znależć lepszą parę niż czekolada i banany.


Składniki na około 30 ciasteczek:
  • 1/2 szklanki* oleju ( użyłam słonecznikowego)
  • 1/ 2 szklanki cukru z trzciny cukrowej
  • 1/4 szklanki białego cukru ( ja użyłam cukru z trzciny cukrowej)
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 szklanka rozgniecionych, dojrzałych bananów
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • pół łyżeczki soli
  • opcjonalnie :1/2 szklanki rozdrobnionych orzechów 
    1/2 szklanki pokruszonej gorzkiej czekolady
        * szklanka = 250 ml


     Sposób przygotowania:
  1. W misce ubijać olej i cukier przez około 5 minut. Dodać jajka i nadal ubijać, aż ciasto podwoi objetość.
  2. W drugiej misce wymieszać przesiane : mąkę, cynamon i sól.
  3. W głębokim talerzu wymieszać banany z sodą oczyszczoną i zostawić na kilka minut.
  4. Do jajek, cukru i oleju dodawać na zmianę mąkę i banany mieszając mikserem na małych obrotach. Zaczynamy od mąki , a kończymy na bananach. Na koniec dodać orzechy i czekoladę.
  5. Na przygotowanej formie do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia formować ciasteczka pomagając sobie łyżeczką lub przy pomocy sac a poche. Piec około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
  6. Najlepsze jeszcze ciepłe, nadają się też do zamrożenia ( jeśli oczywiście wszystkie wcześniej nie znikną!).

Żródło : Blog ''Roxana's Home Baking''



8 komentarzy:

  1. No proszę jakie cuda ;) nie słyszałam o ciasteczkach bananowych a dodatkowo dietetycznych,fajnie :) zrobię sobie w wolnym czasie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. to znaczy, że w wersji light można ich schrupać nie 3, a 7? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak dietetyczne to biorę kilka, uwielbiam różnej maści ciasteczka, ale w wersji light kuszą bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W kwestii kuchni jestem niedoświadczona, ale ciasteczka wyszły pyszne! Całej rodzince i chłopakowi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zdecydowanie zapisuję, chociaż takie dietetyczne nie są :D

    OdpowiedzUsuń
  6. SUPER,UPIEKŁEM,SPRÓBOWAŁEM.SUPER!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails