niedziela, 29 lipca 2012

Szybkie lody z mleka skondensowanego (bez maszyny)




Jedne z najprostszych i najszybszych lodów. Do ich wykonania potrzebujemy tylko dwóch składników.Wystarczy śmietana kremówka i mleko skondensowane. Mieszamy, wkładamy do zamrażarki i...no tak niestety musimy poczekać chociaż godzinkę.

Składniki: (  nie pamiętam dokładnie jaką ilość uzyskałam...w każdym razie było ich                                    zdecydowanie za mało!)

  • 200 gr. słodzonego mleka skondensowanego
  • 600 ml śmietany kremówki
Przygotowanie:
  1. Mleko wlewamy do większej miski. 
  2. Ubijamy śmietanę (nie powinna być bardzo sztywna, wtedy łatwiej będzie ją wymieszać z mlekiem).
  3. Dodajemy ubitą śmietanę do mleka mieszając delikatnie. 
  4. Wkładamy do zamrażarki lub do maszyny do lodów i prawie gotowe....teraz tylko czekać, aż zamarzną!
Lody można jeść bez dodatków lub z owocami takimi jak truskawki czy maliny (ich kwaskowaty smak doskonale łączy się ze słodyczą lodów). 
Ja przygotowałam takie słodkie ''kanapki''. Przepis na ciasteczka umieszczam poniżej.

Ciastka (około 30 ciastek w zależności od wielkości) :
  • 100 gr. masła
  • 100 gr cukru pudru
  • 250 gr mąki
  • 15 gr. kakao
  • 60 gr. jajek (ważymy bez skorupki)
  • 12 gr. żółtek
  • 3,5 gr. suchych drożdży
  • szczypta soli
  1. Wymieszać masło i cukier ( ja wyrabiam ciasto ręcznie).
  2. Dodać jajka i suche składniki.
  3. Zawinąć ciasto w folię spożywczą i włożyć do lodówki na około godzinę.
  4. Rozwałkować i wycinać dowolne kształty ( ciastka powinny być podobnej wielkości, aby ich czas pieczenia był taki sam).
  5. Piec około 10 min. w temperaturze 200 st.
Żródło:  www.goodfood.com (lody)
I Pasticci dello Zio Piero, Luca Montersion (ciastka)

12 komentarzy:

  1. oj, to mi się podoba :)tylko te kalorie ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super podane:) Bardzo mi się podobają te serduszka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O wow jakie ładne. U mnie właśnie zaczęło lać :D Jak się ucieszyłam jak zobaczyłam pierwsze kropelki deszczu lecące z nieba :D Też robię takie lody, ale zawsze z różnymi dodatkami, choć najbardziej Nam smakują ze Snickersem :D To są najlepsze lody na świecie i wiem, że już nigdy nie kupię "sklepowych" :) W sumie w tym roku jeszcze nie kupiłam :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo podoba mi się ten przepisik:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale i przeslodkie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Śerduszkowe mleczne kanapki <3

    OdpowiedzUsuń
  7. przez przypadek akurat oba składniki mam w lodówce i przecież nie mogą się zmarnować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam maszyny do lodow i z checie ukrece te... tak prosto sie je robi, ze az wstyd nie sprobowac :-)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mało piekę, mało bawię się w słodkości ale ciężko jest dorównać Tobie, naprawdę zdziwiłaś mnie, to fenomenalne-oczywiście obserwuję:) Pozdrawiam kucharzystów hehe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Musiały być pyszne :) te śliczne serduszka ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails