sobota, 1 lutego 2014

Chleb inny niż wszystkie (dietetyczny)


Hit w naszej rodzinie, posmakował nawet tacie, który jest tradycjonalistą i do wszystkich nowości podchodzi z podejrzliwością. Babcia nadal nie daje się przekonać, że chleb można upiec bez mąki i drożdży. Dziś chleb powędrował do sąsiadów i pewnie jutro będą pytać o przepis. Polecam wszystkim to wspaniałe pieczywo do wszystkiego: dżemów, wędlin, ryb.
 I pamiętajcie ten chleb to samo zdrowie, a że jest bardzo prosty w przygotowaniu z pewności uda się nawet początkującym!
Dziękuję mojej kochanej siostrze, że poświęciła swój czas na jego przygotowanie....w piekarniku piecze się już czwarty bochenek!

P.S. Mój blog bierze udział w wyborach na BLOG ROKU. Zachęcam do głosowania zwłaszcza, że dochód ( 1,23 zł. brutto) będzie przekazany Fundacju Gajusz (http://www.gajusz.org.pl/), która prowadzi hospicjum dla dzieci osieroconych.
Chcesz zagłosować ? Wyślij SMS o treści C00159 na numer 7122


Keksówka o wymiarach dolne 7,5 x 17 cm, górne 12 x 21 cm:
  • 135 gr. łuskanych ziaren słonecznika
  • 90 gr. siemienia lnianego
  • 65 gr. orzechów laskowych, włoskich lub migdałów
  • 145 gr. otrębów pszennych
  • 4 łyżki nasion babki płesznika
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka miodu
  • 3 łyżki oleju roślinnego
  • 350 ml wody




  1. W miseczce wymieszać suche składniki, w drugim naczyniu połączyć wodę, olej i miód.
  2. Wymieszać wszystkie składniki i przełożyć do foremki wysmarowanej masłem.
  3. Zostawić w foremce na minimum 2 godziny, można pozostawić na całą noc.
  4. Piec w temp. 175 st. przez 20 min, ostrożnie wyciągnąć z foremki i piec na blaszce jeszcze około 30-40 min.Chleb jest gotowy, kiedy stukając w jego spód słychać głuchy odgłos.
  5. Odstawić do wystygnięcia. Przechowywać w zamkniętym pojemniku do pięciu dni. Można mrozić.







Żródło: Tutaj (przepis zmodyfikowany)

11 komentarzy:

  1. Oooooo ! Wygląda prze fantastycznie :) Na pewno wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszedł Ci wspaniały! Robiłam podobny, trochę składników zamieniłam na bardziej dostępne, wyszedł pyszny! Polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. W domu trwa produkcja na skale masową...7 chleb leżakuje i czeka na włożenie do piekarnika aby moja siostrzyczka mogła dostać świeżutko upieczony:) dziekuje mojemu Robaczkowi za chleb, który odmienia nasze życie:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzie można kupić nasiona babki płesznika?
    Chleb wygląda obłędnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sklepie z zywnoscia ekologiczna, mozna w zielarskim zapytac.

      Usuń
  7. chleb jest super! ale proszę podpowiedz mi,co zrobiłam nie tak,że nie można kroić chlebka bo się cały kruszy :( POMOCY !

    OdpowiedzUsuń
  8. Chleb jest super! Ale proszę podpowiedz mi co zrobiłam źle,że nie mogę kroić bo cały chleb się kruszy :( POMOCY !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails