środa, 18 września 2013

Łatwy Tort ''Zielone Jabłuszko''


Za oknem strasznie wieje, dni coraz krotsze, a wieczory coraz chlodniejsze to znak, ze jesien juz blisko. Wlasnie dlatego dzis na blogu pojawia sie torcik na powitanie nadchodzacej jesieni. 
A skoro jesien to jablka, one razem ze zlotymi liscmi drzew najbardziej kojarza mi sie z ta pora roku.
Ten tort to taka inna wersja jablecznika dla wszystkich znudzonych jego tradycyjna wersja. Spod pachnacy cynamonem i wanilia.Kwaskowate zielone jabluszka oslodzone odrobina miodu i aksamitny mus na bazie bitej smietany i mleka skondensowanego. A Wy jak powitacie jesien?







Ciasto (tortownica 24 cm):
  • 150 gr. miodu
  • 3 jajka
  • 2 lyzki cukru
  • starta skorka z polowki cytryny
  • 1 lyzeczka cukru waniliowego (dodalam nasionka z polowy laski wanilii)
  • 1 lyzeczka cynamonnu
  • 50 gr. zmielonych migdalow
  • 100 gr. maki
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia

  1. Piekarnik nagrzac do temperatury 180 st.
  2. Tortownice wylozyc papierem do pieczenia.
  3. Miod podgrzac (powinien byc bardzo cieply, ale nie powinien sie gotowac)
  4. Ubic bialka na sztywna piane, caly czas ubijajac dodac goracy miod i nadal ubijac jeszcze przez chwile.
  5. Zoltka ubic z cukrem.
  6. Do zoltek dodawac (delikatnie miesyajac) na zmiane ubite bialka i make wymieszana z migdalami i proszkiem do pieczenia.
  7. Wylozyc do tortownicy i piec okolo 25 minut. 


Warstwa owocow:

  • 700 gr kwasnych jablek typu Granny Smith (zielone jabluszko)
  • 3 lyzki miodu
  • sok wycisniety z polowy cytryny

  1. Jablka obrac i pokroic w kostke.
  2. Wlozyc do rondelka, dodac sok z cytryny i miod i gotowac czesto mieszajac (okolo 10 min).Powinny lekko zmieknac.



Mus na bazie smietany:

  • 400 ml smietany kremowki 33-35 %
  • 180 gr. mleka skondensowanego  slodzonego
  • 10 gr. zelatyny w listkach namoczonej w malej ilosci zimnej wody

  1. 350 ml smietany kremowki lekko ubic.
  2. Ciagle ubijajac dodac mleko skondensowane.
  3. 50 ml smietany podgrzac ( nie dopuscic do zagotowania!) i rozpuscic w niej zelatyne.
  4. Smietane z zelatyna delikatnie przestudzic i dodac do reszty smietany caly czas miksujac.

Montaz:

  1. Przestudzone ciasto odkroic od brzegow tortownicy.
  2. Tortownice umyc i znowu ulozyc wokol ciasta (mozna opasac gruba folia tak jak na zdjeciu na moim profilu fb)
  3. Na ciescie ulozyc przestygniete jablka, a nastepnie mus.
  4. Odstawic do lodowki do stezenie.
  5. Dekorowac wedle uznania.





Zrodlo : Tutaj

19 komentarzy:

  1. Słodycz bije już z samych zdjęć :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nie dość, że uroczo wygląda, to ... jabłuszka! <3 uwielbiam! ...no i fajna alternatywa dla szarlotki, która nie schodzi u mnie ze stołu ;-) na niedzielny deser w sam raz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale wspaniałe ciasto! ach. i jakie szybkie, rzeczywiście łatwe.

    OdpowiedzUsuń
  4. to klasyczny jabłecznik pod chmurką, robię troszkę inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za Twoja uwage Dusiu, nie znalam wczesniej jablecznika pod chmurka, ale zaraz go zgoogluje :)

      Usuń
  5. Pięknie wygląda aż ciężko oprzeć się takiemu cudowi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuje za Wasze komentarze, pozdrawiam slodko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cześć kochana, ależ dawno u Ciebie nie byłam i nie wiem jak tak mogłam:) przepyszny torcik, zielone jabłuszka... wspaniały pomysł. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe ciacho ,uwielbiam nowości z dodatkiem jablek,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. mleko skondensowane rozumiem ma być słodzone?

    OdpowiedzUsuń
  10. Boski torcik :) Przepis zapisuję do zakładek !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi być żelatyna w listkach ? Nie moze byc zwykła?

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście może być żelatyna w proszku.

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Mniej więcej tak jak galaretka, potrzebne są 3-4 godziny najlepiej w lodówce.

      Usuń
  14. Cudny ten torcik :)
    Przepis znów niedługo się przyda :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails