poniedziałek, 19 lipca 2010

Bułeczki piknikowe

Dziś wcześnie rano, zanim z nieba zaczął lać się żar, odważyłam się włączyć piekarnik i powstały małe przytulone bułeczki piknikowe.

Bułeczki piknikowe

Źródło: Pracownia wypieków

350 g mąki pszennej
2,5 łyżeczki drożdży suszonych instant
1,5 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
200 ml wody
1 łyżka oliwy

mąka do posypania bułek

Mąkę, sól, cukier i drożdże wymieszać. Powoli wlewać wodę, a na końcu oliwę. Wyrobić rękoma.
Jeśli ciasto jest zbyt luźne, dosypać trochę mąki. Odstawić na 1,5 - 2 godz. przykryte ściereczką aż podwoi swoją objętość. (Ja przygotowałam ciasto wieczorem, a bułeczki formowałam i piekłam następnego dnia rano.)
Piekarnik nagrzać do temp 230 st C. Z ciasta formować małe bułeczki, układać je na dużej, wysmarowanej oliwą blaszce w kształcie okręgu, zostawiając 1 cm. odstępy m.dz bułeczkami. Bułeczki posmarować olejem/oliwą(niestety zapomniałam), posypać mąką i wstawić do piekarnika na 5 min. Po tym czasie zmniejszyć temp. do 200 st. C i piec kolejne 12 min.
Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails